Wycofany z produkcji – Aster-4 – akomodacyjny sterownik ulicznej sygnalizacji świetlnej

Wycofany z produkcji – Aster-4 – akomodacyjny sterownik ulicznej sygnalizacji świetlnej

Produkt został zastąpiony przez: AsterITmini Akomodacyjny sterownik ASTER-4 służy do sterowania sygnalizacją świetlną na przejściach dla pieszych przez jedno-, lub dwujezdniowe drogi oraz przez wydzielone torowiska tramwajowe. Może też obsługiwać mijanki na mostach, lub remontowanych odcinkach dróg. Przy realizacji sterowania urządzenie wykorzystuje uniwersalny, akomodacyjny algorytm sterowania grupowego, który w połączeniu z detektorami pojazdów DP-3 (lub innymi) pozwala na optymalizację przepustowości skrzyżowania, zapewniając jednocześnie duże bezpieczeństwo ruchu. ASTER-4 realizuje również algorytmy sterowania stałoczasowego. Konstrukcja i oprogramowanie sterownika zostały zaprojektowane tak, aby instalator nie mający dużego doświadczenia w obsłudze komputera nie miał trudności z zaprogramowaniem dowolnego algorytmu sterowania. Do wspomagania programowania sterowników ASTER-4 służy generator programów A4proj, który przyjaznym graficznym interfejsem prowadzi programistę przez kolejne etapy tworzenia projektu Umieszczenie programu w nieulotnej pamięci sterownika odbywa się poprzez port transmisji szeregowej RS-232, lub zewnętrzny programator.
Wycofany z produkcji – Aster-40 – akomodacyjny sterownik ulicznej sygnalizacji swietlnej

Wycofany z produkcji – Aster-40 – akomodacyjny sterownik ulicznej sygnalizacji swietlnej

Produkt został zastąpiony przez: AsterIT Sterownik drogowej sygnalizacji Aster40 został zastąpiony przez akomodacyjny, systemowy sterownik drogowej sygnalizacji świetlnej AsterIT. Nadal świadczymy usługi serwisowe dla tego modelu. Dziękujemy wszystkim naszym Klientom za długoletnie zaufanie do naszego rozwiązania.
Wycofany z produkcji – DP3 – detektor pojazdów

Wycofany z produkcji – DP3 – detektor pojazdów

Rodzina indukcyjnych detektorów pojazdów DP3 została zaprojektowana z myślą o wykrywaniu obecności pojazdów w wybranych miejscach oraz pomiarze parametrów związanych z ruchem pojazdów kołowych. DP3 współpracuje z zewnętrznymi pętlami indukcyjnymi umieszczonymi w nawierzchni drogi w postaci kilku zwojów izolowanego przewodu. W zależności od potrzeb można zastosować: DP3A   –  pracuje jako 2 kanałowe autonomiczne urządzenie wykrywające  pojazdy z możliwością ręcznej regulacji niektórych parametrów. Informacja o wzbudzeniu jest uzyskiwana z cyfrowych wyjść. DP3VS – samodzielne urządzenie wykrywające przekroczenie zadanej prędkości przeznaczone do współpracy ze znakami drogowymi. Zasada działania: DP3 współpracuje z zewnętrznymi pętlami indukcyjnymi umieszczonymi w nawierzchni drogi w postaci kilku zwojów izolowanego przewodu. Detektor generuje przebieg sinusoidalny, którego częstotliwość jest zależna od indukcyjności podłączonej pętli. Pojazd najeżdżający nad pętlę zmienia jej parametry, a tym samym zmienia się częstotliwość drgań generatora.  Zmiana ta jest wykrywana przez moduł obliczeniowy, który w zależności od zadanych parametrów sygnalizuje wykrycie pojazdu oraz w przypadku wersji DP3VS oblicza jego prędkość. Dane techniczne: Napięcie zasilania Uz=+12…+24V DC Pobór prądu (przy nieobciążonych wyjściach) 50mA Stan wyjść (Iwy=300mA max) Aktywny Wysoka Impedancja Nieaktywny Uwy=Uz-0,5V; Indukcyjność podłączonych pętli 250μH … 350μH Gabaryty obudowy z podstawką 68 x 38 x 97 mm Pobierz:
Wycofany z produkcji – AP-101* – barometr cyfrowy 750…1100hPa, interfejs MODBUS

Wycofany z produkcji – AP-101* – barometr cyfrowy 750…1100hPa, interfejs MODBUS

  AP-101-3 jest kompletnym przyrządem do pomiaru ciśnienia atmosferycznego. Bazuje na cyfrowym, 16-bitowym czujniku ciśnienia. Wyposażony jest w interfejs, w standardzie MODBUS RTU umożliwiający podłączenie do loggera, sterownika PLC lub innego urządzenia rejestrującego. Minimalny pobór prądu oraz szeroki zakres napięć zasilających umożliwia użycie w systemach zasilanych bateryjnie. Zwarta konstrukcja z użyciem wysokiej jakości materiałów zapewnia trwałość i niezawodność urządzenia. Dostępny w kilku wariantach wykonania: AP-101-3 – Barometr cyfrowy 7501100hPa, interfejs MODBUS, zasilanie 3,315V. AP-101-24 – Barometr cyfrowy 7501100hPa, interfejs MODBUS, zasilanie 1235V. Dane techniczne: Zakres pomiaru ciśnienia atmosferycznego 750 … 1100 Rozdzielczość pomiaru ciśnienia 0.1 Dokładność pomiaru ciśnienia (w zakresie 750 – 1100 hPa,   T=25 ºC) ± 0.5 Zakres temperatur pracy -20..+60 Wymiary gabarytowe (bez kabla) 31×56 Typ i długość kabla LIYCY 4×0.5 AP-101-3 Zasilanie (zalecane) – 3.6 Zasilanie (dopuszczalne) – 3.3 … 15 Pobór prądu maksymalny (w czasie transmisji) – 8mA @3.6 Pobór prądu podczas czuwania – 150uA @3.6 AP-101-24 Zasilanie (zalecane) – 24 Zasilanie (dopuszczalne) – 12..35 Pobór prądu maksymalny (w czasie transmisji) – 13mA @24 Pobór prądu podczas czuwania – 5.3mA @24   Pobierz:
Wycofany z produkcji – AsterM – akomodacyjna, bezprzewodowa, wahadłowa sygnalizacja świetlna

Wycofany z produkcji – AsterM – akomodacyjna, bezprzewodowa, wahadłowa sygnalizacja świetlna

Zestaw akomodacyjnej bezprzewodowej wahadłowej sygnalizacji świetlnej AsterM służy do sterowania ruchem na zwężonych odcinkach dróg, na których niemożliwy jest jednoczesny przejazd pojazdów w dwóch kierunkach. Znajduje zastosowanie w sterowaniu strumieniami pojazdów w czasie remontów mostów, wiaduktów, wymiany nawierzchni itp. Przy realizacji sterowania urządzenie wykorzystuje uniwersalny, akomodacyjny algorytm sterowania grupowego, który dostosowuje czasy otwarcia każdego strumienia do aktualnego natężenia ruchu, z zachowaniem niezbędnych czasów ewakuacji. Zestaw składa się z dwóch urządzeń, które prowadzą między sobą ciągłą wymianę informacji, umożliwiając nadzór czasów otwarcia danego strumienia, stanów kolizyjnych, przepalenia źródła światła. Awaryjne wyłączenie jednego z urządzeń skutkuje natychmiastowym wyłączeniem drugiego. W porównaniu z tradycyjnym sterowaniem stałoczasowym, uzyskuje się zwiększenie bezpieczeństwa, przepustowości i płynności ruchu oraz zmniejszenie strat czasu oczekiwania. Program ruchowy sterownika jest wprowadzany z klawiatury do jednego z urządzeń. Zanik zasilania na dowolnie długi czas nie powoduje zaburzenia programu. Urządzenia nie wymagają żadnej wstępnej synchronizacji. W celu przedłużenia pracy zestawu bez wymiany akumulatorów oraz zapobiegnięciu olśnienia kierowców, urządzenia zostały wyposażone w system ograniczenia mocy świecenia po zmroku. Zestaw AsterM został zaprojektowany tak, aby mógł realizować wszystkie wymagania bezpieczeństwa stawiane przez obowiązujące normy sterowania ruchem ulicznym, jednocześnie zapewniając prostotę obsługi i programowania oraz możliwość elastycznego dostosowania jego funkcji do wymogów sterowania. Uniwersalna konstrukcja umożliwia współpracę z różnymi rodzajami czujników pojazdów. Zależnie od warunków miejsca instalacji, możliwe jest zasilanie sieciowe lub akumulatorowe. Składana konstrukcja masztu ułatwia transport. Tryby pracy Tryb stałoczasowy. Jest najprostszą formą pracy sygnalizacji wahadłowej. Nie wymaga stosowania czujników pojazdów. Praca w tym trybie polega na cyklicznym, naprzemiennym wyświetlaniu sygnałów zielonych z zachowaniem niezbędnych czasów ewakuacji. Tryb akomodacyjny Jest to podstawowy i zalecany tryb pracy. Wymaga on zastosowania dwóch czujników obecności, lub przejazdu, umieszczonych po jednym na każdym sygnalizatorze. Podstawowym stanem sygnalizacji jest „Wszystko czerwone”. Gdy na którymkolwiek wlocie zostanie zarejestrowany pojazd, wlot ten zostanie otwarty na czas który wyznaczy zajętość czujnika pojazdów, lub na czas maksymalny dla danej grupy. Otwarcie wlotu przeciwnego może nastąpić po upływie zaprogramowanego czasu ewakuacji. Innym wariantem tego trybu jest praca z jednym czujnikiem. W tym wariancie wlot pozbawiony czujnika jest otwarty zawsze, gdy na kierunku kolizyjnym nie są rejestrowane pojazdy. W każdym przypadku po otwarciu dowolnego wlotu jest zapewniony określony minimalny czas  trwania sygnału zielonego. Tryb akomodacyjny z ochroną strefy Jest to rozszerzenie trybu akomodacyjnego. Wymagane są dwa dodatkowe czujniki dalekiego zasięgu, które obserwują wspólny pas jezdni. Działanie tych czujników polega na zwiększeniu czasu ewakuacji w przypadku obecności pojazdów w strefie ruchu wahadłowego. Rozwiązanie to zapewnia opróżnienie strefy zwiększając bezpieczeństwo ruchu, pomimo błędów popełnianych przez kierujących pojazdami. Tryb akomodacyjny w sterowaniu ruchem tramwajowym Ze względów ekonomicznych przy remontach torowisk zamyka się zazwyczaj ich długie odcinki. Ruch po wspólnym torze może odbywać się na odcinku nawet 1- 2 km. Czasem w strefie mijanki mogą też znajdować się przystanki. Dlatego sterowanie sygnalizacją wahadłową dla pojazdów tramwajowych musi odbywać się w sposób specyficzny. Algorytm sterowania musi uwzględniać zgłoszenia tramwajów oczekujących na wjazd i blokowanie otwarcia wjazdu w przypadku, gdy w strefie znajduje się jakikolwiek pojazd jadący w przeciwnym kierunku. W sterowniku AsterM te postulaty zrealizowane są poprzez zliczanie pojazdów wjeżdżających do strefy z danego kierunku i sprawdzaniu, czy wszystkie ją opuściły. Bezpieczeństwo sterowania Zadaniem sygnalizacji jest zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa ruchu. Dlatego też, pomimo prostoty urządzenia, zastosowano w nim wiele unikatowych rozwiązań sprzętowych i programowych. Wszystkie te rozwiązania mają na celu eliminację błędów zarówno ze strony urządzenia,  jak i ze strony obsługujących go osób oraz kierujących pojazdami. Wszystkie newralgiczne układy podlegają ciągłym testom sprawności. W przypadku wykrycia nieprawidłowości które nie mogą być wyeliminowane przez samo urządzenie, bezwarunkowo następuje przełączenie sygnalizacji na „żółty migacz”, lub jej całkowite wyłączenie. Należy podkreślić fakt, że jest to jedyne w tej klasie urządzenie w którym zastosowano niezależną kontrolę sygnałów kolizyjnych. Programowanie Pomimo rozbudowanych funkcji sterowniczych programowanie zestawu AsterM jest niezwykle proste. Program wprowadzany jest z konsoli operatorskiej znajdującej się przy sterowniku nadrzędnym. W zasadzie całość programowania sprowadza się do podania czasów minimalnych i maksymalnych otwarcia poszczególnych grup, odległości pomiędzy liniami zatrzymania i prędkości przejazdu przez chronioną strefę. Przedtem należy wybrać żądany tryb pracy, ilość obsługiwanych komór sygnalizacyjnych itp. Szczegółowa instrukcja programowania zawarta jest w Dokumentacji Techniczno-Ruchowej dostarczanej z każdym egzemplarzem urządzenia. Dane ogólne (dla jednego urządzenia) Ilość grup sygnalizacyjnych 1 Ilość wejść akomodacyjnych własnych 1 Ilość wejść akomodacyjnych zdalnych 1 Podstawa czasu programu 1s Czas reakcji sterownika na zdarzenie 0,1s Układ kontroli żarówek w każdym torze tak Układ wykrywania kolizji sygnałów zielonych tak Ilość programów przełączanych wg tygodniowego harmonogramu przełączeń 4 Sposób synchronizacji urządzeń radiowy lub przewodowy (skrętka transmisyjna) Maksymalna długość odcinka chronionego ok. 500 do 700m (zależy od lokalnych warunków propagacji radiowej, w terenie otwartym do 1000 m) Moc urządzeń nadawczych  <10mW (nie wymagają zezwolenia URTiP) Panel operatorski klawiatura, wyświetlacz LCD Programowanie Bezpośrednio z panelu operatorskiego. Możliwość zmian programów bez przerywania pracy sygnalizacji. Zasilanie 12V (akumulator), lub 230V 50Hz System oszczędzania energii tak Sygnalizacja rozładowania akumulatorów tak (cyfrowy wskaźnik rozładowania akumulatora) Wymiana akumulatorów bez zakłócania pracy sygnalizacji tak Czas pracy bez wymiany akumulatorów (160 Ah) ok. 100h (150h dla pracy całodobowej) Wymiary gabarytowe (mm) 850 x 850 x 3300 – w stanie rozłożonym Wymiary gabarytowe (mm) 1700 x 850 x 1200 – w stanie złożonym Masa bez akumulatora ok. 40kg Dane sygnalizatorów Rodzaj sygnalizatora 2 lub 3 komorowy, fi300mm lub fi200mm Typ źródła światła LED 12V 6W Złącze czujnika pojazdu Rodzaje obsługiwanych detektorów ruchu – podczerwone, radarowe, ultradźwiękowe, pętle indukcyjne Zasilanie czujnika 12V DC Sygnał wejściowy 0…5V wzbudzenie5..15V brak wzbudzenia lub styk bezpotencjałowy Opcje dodatkowe Pobierz: Galeria:
Wycofany z produkcji – W-104* – wiatromierz zespolony, interfejs MODBUS, w komplecie ramię mocujące do masztu rurowego.

Wycofany z produkcji – W-104* – wiatromierz zespolony, interfejs MODBUS, w komplecie ramię mocujące do masztu rurowego.


W-104 Wiatromierz zespolony, interfejs MODBUS, zasilanie 730V, w komplecie ramię mocujące do masztu rurowego
Wycofany z produkcji. A-095 – anemometr rejestrujący, obudowa IP66, w komplecie czujnik z kablem 10m, oprogramowanie.

Wycofany z produkcji. A-095 – anemometr rejestrujący, obudowa IP66, w komplecie czujnik z kablem 10m, oprogramowanie.


A-095 Anemometr rejestrujący, obudowa IP66, w komplecie czujnik z kablem 10m, oprogramowanie
Wycofany z produkcji. A-064 – anemometr sygnalizujący kompaktowy z lampą i syreną, IP55, w komplecie czujnik z kablem 10m.

Wycofany z produkcji. A-064 – anemometr sygnalizujący kompaktowy z lampą i syreną, IP55, w komplecie czujnik z kablem 10m.


A-064 Anemometr sygnalizujący kompaktowy z lampami i syreną, IP55, w komplecie czujnik z kablem 10m
Wycofany z produkcji. A-043 – anemometr sygnalizujący.

Wycofany z produkcji. A-043 – anemometr sygnalizujący.


A-043 Anemometr sygnalizujący, komplet: moduł pomiarowy IP20 montowany na szynę + czujnik z kablem 10m
Wycofany z produkcji. A-031 – czujnik prędkości wiatru (anemometr), wyjście częstotliwościowe

Wycofany z produkcji. A-031 – czujnik prędkości wiatru (anemometr), wyjście częstotliwościowe


A-031 Czujnik prędkości wiatru (anemometr), wyjście częstotliwościowe.